2010-09-27
23:55:37

Tillbaka på handbollsplanen

Ända sedan jag flyttade upp hit till Norrköping för lite drygt en månad sen har jag varit på jakt efter en handbollsklubb. Idag fick jag äntligen träna för första gången, och det var otroligt underbart!

I Norrköping finns det tre olika klubbalternativ:
Norrköpings HK - blev totaldissad när jag gick dit på en träning och frågade om jag kunde få provträna. De hade inte ens plats för mig att göra det. Inget att rekommendera!

Norrköpings AIS - fick ett trevligt sms som svar där de förklarade att de inte deltog i något seriespel i år, på grund av dålig uppslutning. Kanske ett alternativ i framtiden..

Hultic BK - återigen ett trevligt svar via sms från en otroligt engagerad tränare. Han bjöd direkt in mig att komma och träna, och nu känns det redan som att jag är en del i laget. Helt underbart!

Nu är det dags att sova, behöver ta igen mig lite efter kvällens tuffa träning och vara hyfsat pigg imorgon.. Tre timmar Flygtrafik och flygtransporter och lite projektarbete där emellan står på schemat.. Möjligtvis träning imorgon kväll igen :)

Kommentarer
Postat av: miiah

vad gör en flygledare? O:

2010-10-02 @ 20:48:07
URL: http://miijauh.tk
Postat av: Jasmin

Hej!
Tänkte fråga bara, har du gjort flygledar testet? Kan du kma med konkreta saker de gör o hur man ska träna på de.

Svar: Hejsan!Ja, det har jag gjort. Dock var det 2010 jag gjorde mitt sista test och de har ändrat det lite sedan dess. Finns egentligen inget konkret att säga, utan att man bara ska komma utvilad och vara redo. Ett tips kan vara att göra lite olika test som Försvarsmakten brukar ha på sin hemsida för att se om man passar som soldat, åtminstone vissa av testerna liknar varandra till viss del.
Jonas Peterson

2014-11-23 @ 00:55:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0