2010-09-24
19:09:47

My future

I tisdags körde jag från mina kusiner i Malmö (hade fått sova över där för att slippa åka så tidigt på morgonen, tack!) mot Sturup för att göra fas 3 av mina flygledartester.

Fas 3 innebär en informationsdag om utbildningen och en (anställnings)intervju för LFV.

Informationsdagen innehöll information om den utbildning jag redan pluggar på, alltså Flygtrafik och logistik på Linköpings Universitet. Den hade jag av förklarliga skäl ganska bra koll på, även om den ännu inte är helt genomtänkt från alla parter (lite barnsjukdomar, eftersom det är första året den genomförs).

Däremot var den andra delen, som fokuserade på utbildningen vid EPN (Entry Point North) på Sturup mer intressant, även om det mesta av den informationen också fanns tillgänglig på internet..

Intervjun bestod av ett antal färdiga frågor som två operativa flygledare ställde. I vanliga fall brukar det bara vara en som ställer frågor, men eftersom en skulle slussas in som intervjuare fick jag två..

Som alltid är en anställningsintervju jobbig, för det är ofta frågor du aldrig får annars, som t.ex. vad man skulle göra i vissa extrema situationer eller berätta vad någon annan tycker om en själv. Ett perspektiv på livet som jag aldrig förstått hur man ska få? Svarar ens kompisar ärligt om man skulle ställa den frågan till dem, eller får man en "snäll" version av verkligheten då?

Som slutsats kan jag väl meddela att jag tyckte att intervjun kändes ganska bra, och nu väntar jag återigen på besked huruvida jag har gått vidare i urvalsprocessen eller inte.


Är jag på rätt spår? Får jag söka till flygledarutbildningen på Sturup nästa höst?
Det svaret får jag om några dagar, men i så fall lär jag definitivt följa Flygledningsvägen! ;)



Nu är det dags att plocka ihop lite "bastukläder", eftersom FTL (Flygtrafik och logistik) ska ha bastukväll och bärs, eventuellt kombinerat med pizzakväll på Trappan (kårhuset) ikväll :)

Ha det bra så länge, ni som nu läser det här.. (tydligen en hel del enligt min statistik?)

PS: Om det är något ni undrar, tveka inte att skriva en kommentar och fråga. Jag förklarar gärna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0