2010-07-23
13:59:31

Update.

Lumpen är över sen en månad tillbaka, och det är inte annat än att man saknar sin "familj" lite ibland. Förhoppningsvis blir det lite inflyttningsfester (främst i Skövde, på grund av NBG) så att man får träffa alla igen :)

ca. 5 minuter innan vi tillsammans marscherade ut genom grindarna i vår
Militära Utryckning i Civila Kläder

 


Efter MUCK spenderade jag helgen hemma, innan det var dags att med 12 lumparkompisar åka till Tunisien och göra det landet osäkert. En mycket trevlig resa med bl.a. paragliding, piratbåtsutflykt och fyrhjulingar. Perfekt med en massa minnen!

 

 


 

När Tunisien-resan var avklarad inleddes mitt "sommarlov", och en väntan på antagningsbesked från studera.nu. Den 17 juli fick jag reda på att jag hade blivit antagen till Linköpings Universitet, och programmet Flygtrafik och logistik.
I och med det beskedet var det dags att börja jaga en lägenhet. Mina kö-poäng var alldeles för dåliga för att kunna få möjlighet till någon studentlägenhet, och jag ville inte heller bo i korridor.
Efter ett par dagars letande ringde helt plötsligt en av hyresvärdarna till mig och meddelade att den lägenhet jag sökt redan var uthyrd, men att det istället fanns en annan lägenhet som jag kunde få.
Det visade sig vara en 3a på 78 kvm, med balkong och allt möjligt fint! Så idag ska jag skriva på mitt första hyreskontrakt, och sen är det bara att flytta in i början av augusti.

Min nya bostad, fr.o.m. 2010-08-01

Det här blev ett väldigt långt inlägg, men jag hoppas att ni orkat läsa.. Ska försöka uppdatera lite mer flitigt i fortsättningen!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0