2009-03-29
14:03:56

Helena Jonsson - världscupssegrare 2009!

Inför det avslutande loppet för säsongen ledde Kati Wilhelm med 16 poäng före Helena Jonsson. Detta eftersom man räknar bort de tre sämsta resultaten från säsongen. I finalen lyckades Helena som enda tävlande skjuta fyra serier à fem skott utan bom, något som är en bragd i sig.

Att hon sedan lyckas placera sig på en andraplats medan hennes konkurrent Kati Wilhelm hamnar på en sjätteplats resulterar i en 16 poängs marginal mellan dem i loppet, vilket leder till lika många poäng i totalen! Helena vinner dock genom att hon har en seger mer, se nedan.

Slutresultatet i världscupen 2008/2009:
Helena Jonsson952 poäng4 segrar
Kati Wilhelm952 poäng3 segrar


Ett stort grattis till Helena!

Bilden hämtad från www.helenajonsson.com
(alltså inte google.se ;))

Kommentarer
Postat av: JULIA AMANDA

Haha, Godkänd som källa! ;)



Och ja, nog lever jag i ett blomstrande samhälle alltid, men misströsta inte, det är nog rätt vårigt när du kommer tillbaka från mallis! Och appropå det, hur känns det nu? Du åker ju imorgon..



Jag slår fortfarande vad om att du kommer tappa den på något olämpligt ställe ;p och jag slår vad om att du inte vågar bada. Men vad jag slår vad om det har jag inte bestämt än..



Skönt att slippa mellanlandningen, fast å andra sidan har jag aldrig varit i Tyskland.. Ja vi kör på det, filtar, kläder och kanske en termos varm choklad så tror jag att jag klarar mig ;) Hur lång är flygtiden? Överstiger den fem timmar får jag nog fundera över en batteridriven värmedyna också, för säkerhets skull!



Nej nu gnäggar väl hästarna efter mig, hoppas du är inloggad på msn en stund ikväll så att jag får önska dig en trevlig resa personligen :)



Solong!

2009-03-29 @ 14:41:25
URL: http://juliaamanda.blogg.se/
Postat av: Angelica L

Nej deras film var faktiskt jättebra :D

Har du inte sett den måste du göra det!

2009-03-29 @ 20:22:45
URL: http://carlalfredsplace.blogg.se/
Postat av: Erica,

Jag har helt missat den där tjejen . . men grattis till henne!



svar: haha visst, skickar ett piller på posten :P



Jo det håller jag med om! . yäääääääs, det blir nog bra det här, men det är ju lite nervöst, ska ju ändå plugga i cirka fem-sex år framöver minst om jag väljer det programmet ;)

2009-03-29 @ 20:49:59
URL: http://donotpanic.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0