2009-06-30
17:47:20

Tjäna pengar på att ladda ner?

Det förra inläggets tankar kring hur det nya företaget bakom Pirate Bay, GGF, skulle göra sidan till en betaltjänst, verkar ha ändrats ganska snabbt.

Nu gäller följande:
Sidan ska förbättras med hjälp av ny teknologi, utvecklad av företaget Peerialism, och därigenom få intäkter från internetföretagen och därmed kunna betala personerna som fildelar via sidan. Dessutom kommer det att betalas ut ersättning till de upphovsrättshavare vars alster delas ut.



Det här var en vändning i den här historien och man kan inte annat än att förvänta sig ytterligare ett antal sådana. Det som är viktigast för det här nya företaget är helt enkelt att "vända kappan efter vinden" och lyssna på användare, kritiker, företag m.fl. som alla har olika åsikter om tjänsten.



Inlägget är baserat på en artikel i Aftonbladet, så var kritiska!

Kommentarer
Postat av: pyretpepsi

För det första - TACK för att du nämnde att det inte gick att kommentera! Nu har jag fixat det. Tack igen.

För det andra - det var ingen kritik, det var ju ros.

och sist men inte minst så tror jag han skall in på P4, det skall han rättare sagt men befattning? Jag får återkomma med detta. Han är inte hemma just nu så jag kan fråga honom. Ha en trevlig afton.

2009-06-30 @ 18:51:11
URL: http://pyretpepsi.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

*SVAR:* hihi tack :)jag gick ut med 5 MVG resten vG :)

2009-06-30 @ 19:47:47
URL: http://haaiidi.blogg.se/
Postat av: pyretpepsi

Hej igen! Tack för din kommentar! Jag tänker återkomma med svar sen. Min son är hos sin pappa idag men kommer antagligen hem i morgon. Då skall jag fråga honom!. Bra text du har här i kommentarsfältet. Jag har funderat på någon liknande formulering men kommer inte på något bra. Man får ju kommentarer med "http: bloggnamn. besök den." rena spammet ju. Hej så länge!

2009-06-30 @ 23:21:31
URL: http://pyretpepsi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0