2009-07-07
13:37:21

Alla dessa gratissidor

Det finns inte något jag stör mig mer på!
Jag bevakar kanske 20 olika bloggar via Bloglovin', och som tur är hittar man inte gratissidor på de allra flesta. Problemet är bara att de som är mest flitiga med att uppdatera (som också har flest läsare) alltid har med en (kanske två, tre eller fler) länkar i sina inlägg.

Visst, man tjänar pengar.
Frågan är om detta är något som är positivt för bloggen? Jag som läsare överväger varje gång att plocka bort bloggen från Bloglovin' när jag ser en gratissidelänk. Jag går faktiskt in på sidan som länkas till, men aldrig via den länk som personen uppger i sin blogg. Jag stödjer helt enkelt inte de som försöker samla poäng/pengar/presentkort.


Angående min bloggdesign.
Nu är den så gott som färdig, och de små justeringar som jag kanske vill utföra går att göra när den väl är inlagd här på bloggen. Planerad lanseringsdag är imorgon (8/7).

Kommentarer
Postat av: Daniel

Same here, gillar som folk gör sin egen grej å inte bara utstrålar... peeengar, klicka.

Bloggar med "fötter på jorden" följer jag!

2009-07-07 @ 14:50:30
URL: http://danielfagerholm.webblogg.se/
Postat av: Khalid

Håller verkligen med dig, hatar dessa gratissidor :p

2009-07-07 @ 15:47:20
URL: http://khalid.blogg.se/
Postat av: Andreas

Vi är ganska lika när det gäller länkklickandet för gratis biobiljetter och allt vad det är folk vinner om man klickar på just deras länk.



Vi sewr framemot din release för bloggdesignen imorgon.



Apropå desig. Du kan ske kan hjälpa mig med en fundering. Vilket bloggverktyg (blogger, wordpress etc.) är det bästa alternativet om man vill ändra mycket i designen och göra det på ett enkelt sätt. Jag är dålig på html och liknande men upplevde blogger som rätt lätt...men gillar wordpress webb-kontrollpanel bättre.

2009-07-07 @ 16:40:34
URL: http://abolin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0