2009-01-03
17:12:25

Projektarbete

Förutom att koda den här bloggen håller jag även på med en riktig hemsida som projektarbete. Jag gör det tillsammans med min lagkamrat och även "klasskamrat" Fredrik (han som väckte mig idag :P). Vi har som mål att marknadsföra vår handbollsklubb, HK Hök, på ett bättre sätt än tidigare, och har med det målet startat en hemsida och gett oss ut på sponsorjakt.

Att koda en hemsida är inte det svåraste som finns, det är trots allt ganska logiskt, vilket både min och Fredriks hjärna passar bra till :), men att jaga sponsorer var värre än jag trodde.

Visserligen är vi inne i en finanskris som ingen egentligen varit med om tidigare, där USA, världens starkaste ekonomi, håller på att krascha med bilindustri mm. Det leder i sin tur till att Kina, det mest USA-beroende landet i världen, också förlorar sin köpkraft och sammanlagt leder det till att hela världens produktion stannar upp. Nog om finanskrisen, men trots allt är det den som företagskontakterna skyller på när de inte kan avvara 500 kronor för en reklamplats på vår mycket snygga hemsida :).

Jag har lagt in hemsidan som en länk i menyn, men för er som läser detta och vill se det direkt, klicka här.

Dagens nyhet på hkhok.se är en gästbok, som ni väldigt gärna får skriva i. Jag håller dock på med mycket koder i bakgrunden, som inte kommer synas, men gör att administrationen av hemsidan förenklas betydligt.

Nu ska jag ta en paus från kodantet och kolla de bloggar som jag har uppsatta på bloglovin.com. Ni glömmer väl inte att lägga till mig där? För det finns två länkar i menyn :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0