2009-01-02
21:24:50

Nedräkningar

Jag vet inte om ni sett dem, men ute till höger har jag några nedräkningar till några speciella tidpunkter i mitt liv. Det är inte så lätt att förstå dem, så jag ska förklara de lite närmare..

Vi börjar med
Mallorca.
Den 30 mars 2009 reser jag, tillsammans med min klass samt en klass från både Varbergs och Falkenbergs Drottning Blanka-skolor, till Mallorca för att plugga där nere i 5 veckor. Det är i och för sig bara 4,5 vecka, men det låter bättre med 5 :)

Under tiden där nere ska vi läsa Psykologi A, Projekt och företagande (Ekonomi) samt Försäljning och service (Turism). Det innebär i princip att vi har lektioner i psykologi, och sedan ett projektarbete i gruppform i de andra två ämnena gemensamt. Grupperna bestäms av lärarna som åker med, och kan inte ändras under tiden. Jag kommer säkerligen nämna detta fler gånger innan det väl är dags att resa :)

Nummer två på listan är studenten.
Jag tror inte att den behöver förklaras mycket mer än att drygt en månad efter att vi kommit  hem från Mallorca är det dags att ta studenten :). Perfekt avslutning på terminen va?

Sist men inte minst står Lumpen.
Behöver väl inte någon närmare förklaring detta heller, förutom att jag i juli 2009 (har satt nedräkningen till den 15:e eftersom jag inte vet exakt) ska rycka in som Stabsassistent (LA703) på Trängregementet i Skövde. Därefter ska jag utbildas där i 327 dagar innan jag muckar. Troligtvis blir detta i juni 2010.

Så nu vet ni lite mer om vad som väntar i mitt liv framöver, och självklart är det dessa tre saker som jag ser fram emot mest under 2009.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0