2009-01-04
20:50:06

Minradio.se

Sitter här efter en hel dags städning av rummet, har precis kollat igenom mina bevakningar på bloglovin och nu lyssnar jag på 80-talsmusik via min favoritmusikspelare :)


Den heter minRadio och klickar du här kommer du till deras sida och kan välja vilken kanal du vill lyssna på direkt. Anledningen till att detta är min favoritspelare är att jag alltid varit en radiolyssnare, och egentligen aldrig fastnat till att lyssna på samma artist/grupp mer än ett fåtal låtar. Då är radio perfekt :). Någon annan som bestämmer vad som ska spelas, och det som spelas är för det mesta nya låtar eller populära som folk röstat fram ska spelas. Det passar mig utmärkt :). Att man sedan kan lyssna på datorn, och helt utan reklam (förutom 10 sekunder när du först startar musikspelaren), är en perfekt kombination.

MinRadio har ett flertal olika kanaler att välja på, och för tillfället lyssnar jag alltså på kanalen 19åttiotalet. Vill du också lyssna kan du komma direkt till kanalen här.



Måste även lägga in ett litet citat från tjuvlyssnat.se som jag läste precis:

Less is more means more is less, more or less
ICA, Halmstad

Två tjejer ~20 står vid mejeridisken och inhandlar varor till vad som verkar bli en tacokväll.
Tjej 1: Alltså kolla på det här!
Hon plockar en 2dl crème fraîche från hyllan och pekar på etiketten.
Tjej 2: Vadå?
Tjej 1: Kolla, 30% fett! Det är ju jättemycket!
Tjej 2: Ja fy, men vi måste ju ha crème fraîche. Vad ska vi göra?
Båda står tysta en stund och ser förkrossade ut när den ena tjejen ser något på hyllan och skiner upp som en sol.
Tjej 1: Kolla! Den burken är på 5dl!
Tjej 2: Ja vadåra?
Tjej 1: Men fattar du inte? Om vi köper 5dl-burken istället för 2dl-burken så är det ju 30% fett utspätt på en större yta.
Tjej 2: Men åh det är ju klart. Fan va bra vi är!
Och så traskar de vidare i butiken.


Kommentarer
Postat av: Max

Vad är det för skojig radio?

2009-01-05 @ 16:07:05
URL: http://maxtorstensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0