2009-01-28
00:04:54

Krånglig kod

Har hjälpt ett antal personer med deras bloggar och olika former av problem med kod- och stilmallar. Det som förvirrar mest är ofta väldigt lång och krånglig kod, efter många små justeringar, infogningar av olika nya, "häftiga" funktioner och liknande.

Mitt tips till alla är att ordna upp i koden, gör den mer lättläst, så att man från varje gång kan se precis vad som ska tas bort / läggas till, utan att det förstör allting!

Dessutom är det smart att inte bara slänga in all ny kod på en gång, och sedan spara kodmallen, utan ta det steg för steg. Visst, det tar kanske 5 minuter extra, men du slipper istället allt krångel som skulle kunna uppstå om det blir fel! :)

Jag hjälper fortfarande gärna till, men med en kod som är lättare att läsa/förstå, så kan jag hjälpa fem på samma tid som jag idag kanske hjälper två..



Jag har också skaffat en fin bildlänkning, som alla "större" bloggar har..

Vill du ha den på din blogg? Kopiera det som finns i rutan, och sen klistrar du in den på valfritt ställe på din blogg :)



Det du klistrar in ger följande resultat:


Kommentarer
Postat av: Emma

Hej igen. Najs blogg måste jag säga! Keep up the good work, det behövs lite kod-gurus för oss amatörer..hehe;) Tänkte höra om du har lust att dela med dig av hur man kodar för att skapa en rull-meny, så som Malin (designbymalin) har..vore coolt!

2009-01-28 @ 17:59:23
URL: http://emmeri.blogg.se/
Postat av: Linda

Hej! Jag hittade dig via ddb... Det jag inte förstår är var jag ska klistra in länken..? I vanliga fall när jag gör länkar går jag via Skapa - Länkar. Sedan är det ju bara att fylla i namn och adress, men hur gör jag när jag vill ha en bild i stället för text?

Tack för en bra blogg! /Linda

2009-03-01 @ 21:11:45
URL: http://lindawill.blogg.se/
Postat av: Linda

Åh, det räckte med att fråga så kom jag på det själv. Tack för hjälpen! :-D

2009-03-01 @ 21:13:40
URL: http://lindawill.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0