2009-01-21
21:16:37

Google-sökning

När jag har hållt på med förberedelser inför eventkvällen imorgon har jag ju satt ihop en del presentationer. Behövde en bra bild på skolan, och när jag lite snabbt skulle söka på Google fick jag en lite spännande första-träff :)

En bildsökning på Google efter "Drottning Blankas gymnasieskola" resulterar nämligen i det här:

        
Det är jag som står till höger, på båda fotona.

För er som inte fattar någonting av detta, kan jag berätta att det är två foton från SM i Ung Företagsamhet i Stockholm 2008. Där tävlade jag och min "kollega" med vårt UF-företag PhoneJoJ. Här kommer antagligen den vanliga reaktionen där folk undrar varför vi heter JoJ och inte JoY..

Anledningen till detta är väldigt enkel, förkorta våra namn så blir det den simplaste sak i världen:
Jonas och Johan => JoJ
Självklart hade vi en liten tanke på ordet Joy, men när vi kunde göra en liten ordlek blev det hela ännu bättre :D

PS. Hemsidan och UF-företaget har lagts ner, precis enligt de regler som Ung Företagsamhet har. Dock lämnade vi företaget med en vinst på cirka 20 000 kr

Kommentarer
Postat av: Pinglan

Självklart måste hela idustin få upp ögonen för de här problemen. Själv tror jag att en förändring är på väg. Se bara på årets amerikanska "Top Model", häromveckan skickades en tjej hem just för att hon var för smal.



Heja Tyra Bank alltså!



Kram kram!

2009-01-22 @ 09:01:11
URL: http://fancadchict.blogg.se/
Postat av: Anonym

Jag vill ha en vintrig med fina iskristaler.

men jag vet inte ett skvat hur man gör.

Föresten så vill jag också ha något med cheerleading också.

Kan du fixa det????

2009-01-22 @ 16:04:43
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Japp, Canon står på "fel" håll :P

2009-01-22 @ 22:27:45
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Lisa

Grym sida.. Kul att det gick så bra för er, var ju på samma mässa i VBG.. ;) Kul att det gick så bra för er i Sthlm :) Grymt med ordlekar.. ;)

2009-01-26 @ 12:27:16
URL: http://lisaandersson.blogg.se/
Postat av: baileyz

shit :O) ung kille... hur gammal e du? :O) lycka till me fotbollen

2009-02-01 @ 12:49:19
URL: http://baileyz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0