2009-01-08
17:39:12

Början på slutet

Jaha, nu var första dagen i skolan avklarad, även om det inte var mycket till skolarbete ;)

Vaknade i morse vid 7, men snoozade till kvart i 8 innan pappa sa åt mig att det var dags att stiga upp. Åt frukost, och fixade en hel del andra saker innan jag åkte med pappa till stationen vid halv 9. Tog tåget klockan 8:44 mot Halmstad.

Som vanligt gick jag in och satte mig, började läsa en intressant bok och tågkontrollanten missade såklart att kontrollera mig ;). Egentligen är det katastrof från SJ:s sida, eftersom jag under höstterminen enbart blev kollad tre gånger (3!). Det innebar att jag totalt spenderade 129 kronor på biljetter, men fick 2000 kronor av kommunen i bidrag :) Det gäller att vara ekonomisk när man kan...

Väl i skolan skrev jag ut en del grejer som skulle lämnas in, och sedan var det dags för året första lektion. Det lyckades till och med bli två lektioner på samma tid.. Både tyska och fysik samtidigt, vilket var ganska svårt att hantera.

Jag snackade med båda lärarna, och det visade sig bara vara repetition på fysiken, vilket ledde till att jag gick på tyskan. Där kom vi fram till att vi skulle göra ett litet miniprojekt inför eventkvällen som skolan ska arrangera den 22 januari. Jag ska skriva lite om Österrike och sätta ihop en fin affisch också..

Efter lektionen var det dags för mat, makaroner och köttbullar. Hyfsat gott, de serverade faktiskt fullkornsmakaroner. Sedan tillbringades eftermiddagen med olika personer som ville vara med och spela kort :) Vann ju en ny kortlek på julafton, så den behövde invigas :D

Hängde även med Francis in till stan för att fixa lite skivor, fodral samt inlagspapper till den demo han håller på att spela in som projektarbete. Ska se om jag hittar en bild på när han spelar så ska jag ladda upp den :).

Det blev lite mer kortspel innan det var dags att åka hem. Fick skjuts av Älgen hem till min kompis Paulo vars dator jag nu sitter och skriver blogginlägg vid medan han spelar Guitar Hero. Har spelat det tre gånger totalt, och jag känner att jag gör framsteg..

Träning ikväll, 20-22, så blir väl ett blogginlägg sent ikväll också. Till dess, ha det bra!

Kommentarer
Postat av: Max

låter som du kommer få extra bomus av kommun!

Gh är så jävla roligt! har de själv med! speciellt när man fler!

2009-01-08 @ 18:05:20
URL: http://maxtorstensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0