2009-01-28
20:44:28

13 timmars blogguppehåll

Så här blir en dag med enbart en lektion på Drottning Blankas gymnasieskola i Halmstad ;) Man har sin lektion, som till största del består av självstudier, sedan blir det lite onlinespel i datorsalen.

Därefter var det dags för elevrådsmöte, där jag som vice sekreterare fick rycka in och skriva.. Jag hade rätt i mina tankar om att det skulle bli mycket diskussioner kring eventkvällen, men det blev även en del diskussioner om lärare, betygssättning och så vidare. Det behövs nog elevrådsmöten lite oftare på vår skola, så slipper vi sitta i nästan 1½ timme och diskutera varje gång ;).. Däremot är det positivt, för har man ett elevråd ska det ju finnas till för att kunna diskutera saker, även om jag inte riktigt tänkt mig att jag skulle behöva skriva under dagens möte :P

Efter mötet blev det lunch, grönsakspytt. Vad är det för nåt liksom? Antingen gör man ordentlig mat, eller så kan man lika gärna låta bli. Tur att det var tzatsiki till, så att maten smakade nåt i alla fall.

Som jag skrev i morse hade jag ju tänkt fixa en del med mitt projektarbete, men det misslyckades ganska kapitalt. Dels skulle elevrådsprotokollet renskrivas, och sedan kom det annat mellan. Det slutade med att ingenting skrivits, men det tar jag igen nu ikväll :)

Dagen avslutades med att ett antal elever från skolan stack till Espresso House och fikade vid 16, och därefter tog jag tåget hem.

Kommentarer
Postat av: Sally

Sv: Haha, det går inte så jättebra :p. Vi har inte direkt fått några intäkter än men vi försöker iaf.



Jaha, vad hade ni för företag?

2009-01-28 @ 21:08:58
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Sally

Sv: Ja,vi ska vara med på UF-mässan. I och med att vårt företag erbjuder en tjänst så är det reklamplatser som vi säljer. Vi har frågat runt bland olika företag med på grund av låg konjunkturen så har dom flesta tackat nej eller så har dom ett teckant avtal.



Vad roligt att det gick bra för er :).

2009-01-28 @ 21:45:53
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Sally

Sv: Vi håller på att förbereda oss nu då mässan äger rum den 19-20 februari.



Kan tänka mig det...

Haha, nej verkligen inte :).



Vi planerade att sälja en produkt i början men det skulle kosta för mycket för oss så vi fick till slut starta hemsidan.

2009-01-28 @ 22:16:20
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/
Postat av: Sally

Sv: Jo, det vet vi :). Jag är dock nervös över att behöva prata med alla främmande människor :P.



Vi är med i tävlingarna: bästa logotyp och webbplats.



Vi planerade att producera överfallslarm i form av ett mobilsmycke.

2009-01-28 @ 22:31:31
URL: http://itisallaboutsally.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0