2009-02-01
23:31:50

Uddamålsvinst

Snacka om att det är skönare att köra/åka bil efter att ha tagit två poäng! Vi spelade ytterligare en skitmatch mot H78 Sölvesborg, och höll på att förlora matchen i och med tre raka utvisningar mot oss med 10 minuter kvar att spela. När det återstod tre minuter av matchen ledde Sölvesborg med ett mål, och det var osäkert om vi skulle lyckas ta oss tillbaka.

Vi kvitterade med två minuter kvar och i anfallet därefter räddar Pelle ett halvtaskigt knorrförsök från kanten. Det gav oss möjligheten att avgöra, och med tio (10!) sekunder kvar av matchen sätter Kalle (linjespelare) 32-31 efter att ha brottat sig förbi försvararen.

Sölvesborg tar time-out, och bestämmer sig för att prova en växel på sin bästa skytt. De verkade något stressade, trots att åtta sekunder är ganska lång tid i handboll. Skottet avlossades nämligen redan efter fyra sekunder, och Pelle räddade igen.

Efter slutsignalen blev det en stor ring med Hök-spelare, och vi hoppade och skrek. Vi är trots allt kvar i fighten om division 3-platsen :).

I omklädningsrummet kom även vår fina sång fram, och det var fruktansvärt skönt att få vinna, speciellt efter en så lång resa.

Jag gjorde dessutom mina två första mål för säsongen, väldigt roligt :)



Får också skicka ett tack till vårt stammisställe, McDonalds Hässleholm, för två matraster under dagen/kvällen. Det stället får i princip alltid besök av oss, eftersom vi spelar alla våra matcher åt det hållet.

Ett citat från beställningen under hemresan:
Kalle Revå: En sån dår El Maco Grande meny, vad ingår där?
Kassa: Hamburgare, läsk och pommes.
Kalle: Men då ska jag ha en sån..
Kassa: Vill du ha en plusmeny?
Kalle: Vad innebär det?

Behöver man säga att han inte är McDonalds största kund?

Kommentarer
Postat av: Heyli

hehe nä jag hade lagt till en 1000px bred och hög ruta med genomskinlig bakgrund över allt för att testa en grej, när jag hade gjort vad jag skulle med den tänkte jag att jag tar inte bort den för jag tänkte testa en sak till med den senare.. men konstigt att det bara va i firefox som den störde! i explorer gick det ju att klicka genom den.



nää nu finns det inga hinder, jag löser det mesta känns det som ;)

2009-02-01 @ 23:52:05
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: Emma

sv: Har ändrat de senaste nu, haha ;) Får hoppas att folk inte bryr sig.



Grattis! :D

2009-02-01 @ 23:56:24
URL: http://idjut.blogg.se/
Postat av: Heyli

hahaha "Det var ju också nåt man kan göra.." jag hade mina anledningar om man säger så haha och jag ville att den skulle ligga över allting :p



men jag gillar ju inte firefox..! den gör allt så kantigt.. på sambons dator i firefox så är alla kanter mjuka och fina som i explorer, men i min firefox blir allt stelt och kantigt! förstår du vad jag menar? så tråkigt att designa i det.. vet du vad det kan bero på? har testat att typ uppdatera firefox men det hjälpte inte

2009-02-02 @ 00:04:49
URL: http://heyli.blogg.se/
Postat av: nadia

Uch hatar McDonalds, fy!

2009-02-02 @ 06:51:13
URL: http://zoegaz.blogg.se/
Postat av: Max

Men då menas det ju att han äter nyttigt :D

2009-02-02 @ 10:00:54
URL: http://maxtorstensson.blogg.se/
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Aha, men jag vet felet iaf och ska fixa det :)

2009-02-02 @ 15:02:14
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Jag, ärligt talat visste inte hur man gjorde x) Men nu vet jag hur man lägger in text iallafall :)

2009-02-02 @ 16:05:08
URL: http://www.saandrafoto.blogg.sese

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0