2009-02-28
23:32:23

Min bedömning

Jaha, då var alla deltävlingar i Melodifestivalen klara och nu återstår Andra chansen och den stora Finalen i Globen.

Så här ser min uppdelning ut i dagens deltävling, vilket skiljer sig lite från vad svenska folket röstade, men det var en ovanligt jämn deltävling. Jag klarar inte av att dela upp i vilka som går till final/andra chansen, så jag skriver top-4.



Top-4
1.
Agnes - Love, love, love
En bra låt, men den kändes lite tråkig. Det hade gått bättre om hon tävlat med någon av hennes andra låtar det senaste året som t.ex. On and On.

2. Star Pilots - Higher
En standardlåt i den svenska melodifestivalen, á la popgrupp. Dock väldigt häftig koreografi, vilket gjorde hela numret ett snäpp bättre.

6. Sarah Dawn Finer - Moving On
En till en början ganska seg låt, men precis innan och när hon väl är uppe i luften på sitt podium tar låten fart och blir en riktig powerballad, något som Sarah är mycket duktig på.

7. Next 3 - Esta Noche
En ovanlig låt i dessa sammanhang, men de gör ett otroligt bra framträdande för att vara så unga. De hade definitivt varit värda en plats i åtminstone Andra chansen och Internationella juryns val.

Ingenmansland

8. Malena Ernman - La Voix
Ytterligare en lite ovanlig låt, som under verserna är riktigt bra, med bra tryck och en bra sångerska. Visst är hon bra på att sjunga även refrängerna, men när det är opera och du inte hör riktigt vad som sjungs sjunker betyget. Enligt mig missar hon "finalerna" precis..

Utröstade
3.
Susanne Alfvengren - Du är älskad där du går
Måste säga att jag missade låten, men det jag har hört har inte varit i klass med övriga deltagare idag..

4. Anna Sahlene & Maria Haukaas Storeng - Killing Me Tenderly
Det första jag reagerade på när jag såg titeln var att den väldigt lik Killing me gently. Som låt var den väl helt okej, men jag skulle säga att rösterna inte passade ihop i låten.

5. Torleifs - Sweet Kissin' In The Moonlight
Återigen ett dansband i årets festival, vilket kanske inte riktigt är rätt forum för denna musik. Dock tycker jag att den här låten är betydligt bättre än Snälla, snälla som jag totalsågade ;) En annan intressant vinkling på låten är att den från början verkade vara engelsk, med tanke på titeln. Dock visade det sig att detta var det enda som var engelskt i hela låten, den första meningen i refrängen..

Kommentarer
Postat av: Sanne

Tack för hjälpen! Det var bara ett litet problem, när jag la in koden som du sa så hamnade "side":n under footern... Jag testade därför att lägga den under div#side och då blev det bättre. Nu har jag bara ett litet problem kvar. Den ligger för mycket åt vänster och för långt ner. Jag har testat att göra justeringar som jag gjorde för att fixa headern, men det vill sig inte riktigt ändå... Vore väldigt tacksam om du kunde hjälpa mig med även detta! :)

2009-03-01 @ 00:28:36
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Sanne

Hm, jag förstår att jag antagligen låter ganska korkad just nu, men, jag hittar inga </div> över huvud taget... För det är väl i stilmallen du menar? Ska jag flytta upp hela footer-stycket och hur långt? Testade att flytta upp det en bit, aldeles under wrappern, och det blev ingen skillnad...

Min hjärna är väl inte på topp just den här tiden på dygnet, men jag blir så irriterad när det inte funkar :) Det kanske är bättre att jag fixar det imorgon istället, men jag tänkte iaf försöka en sista gång...!

2009-03-01 @ 00:42:38
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Sanne

Okej, jag börjar närma mig tror jag. Nu ligger den iaf nästan där den ska... Frågan är hur jag ska få den på exakt rätt plats.



Som sagt så gick det väldigt lätt med headern där man kan justera det på ett litet kick. Om du tittar hur det ser ut så förstår du nog vad jag menar :)

2009-03-01 @ 09:57:44
URL: http://sannelovesjoel.blogg.se/
Postat av: Alexander Vx2

Svar på din kommentar på min blogg: Ja, somliga har det bra.

2009-03-01 @ 10:55:09
URL: http://www.vxii.se
Postat av: Linnn

Jag har inte sett ett enda mello i år.. illa?(A)

2009-03-02 @ 16:51:16
URL: http://linnvarnamnet.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0