2009-06-26
23:29:58

Inte riktigt Sveriges dag..

Gårdagen spenderades, precis som jag har tänkt att min sommar ska vara, helt spontant i vår sommarstuga med lite avslappnande natur och bad i "vår" sjö.



Dagen har varit varm, vilket medför att en hel del tid har varit på stranden eller bara i poolen hemma. Nu ikväll var det dock dags för U21-EM och semifinaler.

I den första möttes Sverige och England och det var Sverige som direkt hamnade i underläge efter bara 45 sekunder. England tog ledningen med både 2-0 och 3-0 innan första halvlek var slut. Svenskarna skapade inga större möjligheter och var nästan helt uträknade.

För att citera en person som satt strax bakom mig ute på restaurangen:
"Vinner Sverige det här ska jag äta upp min tånagel.."

Jag ville dock inte ge upp, men det gick mer och mer tid. Till slut sa jag till min kompis att det återstår 24 minuter, det är lagom med ett mål var åttonde minut. Två minuter senare kommer 3-1. 3-2 och 3-3 följer inte riktigt min planering, men vad gör det? 13 minuter och det var kvitterat.

Matchen gick till straffar där England, tyvärr, tog hem segern med 5-4.

I den andra semin möttes Tyskland och Italien, en match som jag hade svårt att förutsäga utgången på. Första halvlek innehöll inte speciellt mycket, men tre minuter efter halvtid slår högerbacken Beck till med ett mål för Tyskland. Sedan blir matchen väldigt händelsefattig vilket gör fotboll ännu tråkigare att kolla på. Tyskland vann matchen med 1-0.



Jag hoppas nu på att England-Tyskland i final kan bjuda på en roligare match än den som jag såg senast när de möttes i gruppspelet i Halmstad. Det är nämligen så att jag fått två biljetter till finalen i Malmö och ska, förhoppningsvis, njuta av riktigt bra fotboll tillsammans med mina volontärkollegor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0