2009-07-11
23:53:41

Bra funktioner

Ointressant dag = ingenting att skriva, så därför tänkte jag lämna två tips på funktioner jag gillar :)

Bloglovin'

Ett verktyg som gör att du kan följa en blogg utan att behöva skriva in webbadressen varje gång för att kolla om den är uppdaterad. Helt enkelt en prenumeration där du får dina favoritbloggar samlade.
Om du vill följa min blogg klickar du antingen på bilden i menyn eller härbloglovin

(Tyvärr har de i samband med sin nya design försämrat vissa funktioner jag gillade, men i huvudsak fungerar det likadant som alltid.)

reCAPTCHA

En funktion som många hemsidor med varierande storlek använder sig av (blogg.se är en av dem). Den genererar bilder med förvrängd text som sedan ska verifieras som skydd för spam-robotar. Ni upptäcker den bland annat ibland när ni kommenterar på bloggar och ska skicka er kommentar.

Den senaste i raden av användare är gästboken på www.hkhok.se där jag nu ökat spam-skyddet!

Kommentarer
Postat av: Petri

SV: Jo, Gothia cup är större, men spelas delvis på grus. Dalecarlia spelas på gräs.. :)

2009-07-12 @ 01:08:16
URL: http://petrisfoto.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Haha, nejdå, Allt Utom Räkor och har också en sån hattext i sin kommentarsruta.



Och så är jag överjävlig tillbaka till de äckliga spammarna.

Jag blir riktigt elak.

För ärligt talat?



Jag v i l l inte läsa deras risiga bloggar, klicka på deras gratislänkar eller följa dem på bloglovin'.

Jeez.



Tack för noteringar. Har faktiskt också sett den. Du menar den som kommer upp när man ska kommentera?

2009-07-12 @ 07:34:46
URL: http://myaraq.blogg.se/
Postat av: ADOREYOURBLOG

Nepp! Inte adobe! Fast det skulle vara intressant att se det! Är det en ny programfunktion? Vad heter den och i vilken utgåva kommer den i?

2009-07-12 @ 11:40:21
URL: http://adoreyourblog.blogg.se/
Postat av: Myaraq

Jonas, att leta efter mina kommentarer till mina spammare är dödfött.



De tar bort dem - allihopa.

S å t ö n t i g t !

Stå för att ni fördärvar min blogg med er äckliga reklam, era små spacewasters!



Och angående desginen och det där är jag ett hopplöst fall.

Har bett om hjälp på DDB, men det verkar inte ge nåt.



Min kategorispalt är ju på rymmen också.

Idet stora hela ser bloggen ut som den är lite alkoholpåverkad, men fortfarande salongsberusad. Inte drängfull.



Ännu.

2009-07-12 @ 18:32:41
URL: http://myaraq.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0