2009-01-06
00:38:03

Mina funktioner

Har snackat lite med Max, och pratat om blogg.se's statistikfunktion som enligt honom inte fungerar. Det förvånar mig inte ett dugg, så därför har jag faktiskt 2 extra statistikfunktioner och så en nedräkningsfunktion.



Jag tänkte att jag skulle räkna upp dem här så att ni som läser också kan dra nytta av dess fördelar:

Google Analytics - länk
En funktion som ger dig all möjlig, och omöjlig, statistik du överhuvudtaget kan tänka dig. Jag har använt den här funktionen för www.hkhok.se, www.mjorna.se och www.phonejoj.tk i två år nu, och kan lova er att jag verkligen inte lärt mig allt än. Tyvärr går det inte att få något av statistiken utskrivet på bloggen, men kan vara kul som bakgrundsinformation.
Ett seriöst program, med unika funktioner på många områden.
Får av mig φ φ φ φ φ, finns inget att anmärka på ;)

Besöksräknare/statistik - länk
En hemmagjord kod av den hemsidans innehavare Susanne. Den ger resultat i antal besökare idag, senaste veckan, senaste månaden, och totalt. På min blogg hittar du detta längst ner i menyn.
En simpel, men välanvänd funktion i Bloggsverige som helt klart fyller sin funktion.
Får av mig φ φ φ, på grund av att det inte går att ta bort länkarna från siffrorna..

Nedräkningar - länk
En bra kod som endast går att använda till en sak, nämligen nedräkningar. Dock fungerar funktionen alldeles utmärkt bara du förstår vad koderna innebär. På min blogg finns det nedräkningar i menyn.
Enkel funktion att förstå och använda, dyker upp allt oftare på bloggar.
Får av mig φ φ φ, på grund av att den inte går att inkludera i annat script.



Jag hoppas att jag gjorde detta lätt att förstå, men har du några frågor är det fritt fram att ställa dem i kommentarsfältet. Du får vara anonym om du vill, bara jag får möjlighet att förbättra min guide :)
Dessutom får du gärna dela med dig av de funktioner du använder, så kanske jag börjar använda dem och gör ett enskilt inlägg om just det? Alltid kul att förgylla sin blogg med funktioner, så kom igen och kommentera!

Kommentarer
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Hahaha, jag inprovicerade eller vad heter det? xD Jag skämms ändå :P. Jag vet inte riktig, haha vad ska jag avslöja? :)

2009-01-06 @ 01:19:04
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Tobias

nej menar de, london vore sjukt nice :D

2009-01-06 @ 01:24:40
URL: http://grymtroligperson.blogg.se/
Postat av: Max

skitbra ska jag kolla senare idag! för nu hinner man inte nu ska man med till flickvännes mormor ute vinterlandet som vi har här i småland!



Det alltid bra med tips speciellt på sådan där saker som finns tio miljoner av! jag testat 5 miljoner!



Händer en sådan här helgdag då? Släktkalas ksk?

2009-01-06 @ 11:40:16
URL: http://maxtorstensson.blogg.se/
Postat av: alexandra

hej, jag fattar inte riktigt kan du förklara ?

2009-09-28 @ 17:54:18
URL: http://xeela.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0