2009-01-26
18:16:42

Jag är en vinnare :)

Åkte tåget hem vid 16:04, och fick inte tag på någon som kunde skjutsa mig hem. När jag till slut hade bestämt mig för att gå hem, kom jag på att jag faktiskt har ett kombinerat buss-/tågkort, och att jag därmed kunde åka buss hem..

Självklart går det inga bussar från Laholm till Mellbystrand, utan man får ringa till typ färdtjänst och be dem boka en taxi åt en, som bussersättning. Det är ganska skönt att åka taxi hem, utan att behöva betala någonting alls, förutom tågkortet..



Väl hemma loggade jag in på datorn, och kollade min mail.. Där var flera nya kommentarer på bloggen (alltid lika roligt!), lite reklam men även ett med rubriken "Grattis Jonas".

Först var jag lite misstänksam eftersom det mycket väl skulle kunna vara ett skräppostmeddelande som lyckats komma igenom "brandväggen". Till slut bestämde jag mig ändå för att öppna det, och vilken tur att jag gjorde det :)

För ett par dagar sedan anmälde jag mig till en tävling på www.ptz0n.se lite på skoj. Vinsten bestod av "How to Be a Rockstar WordPress Designer" (värde $29), och jag kände att det kunde vara en trevlig utveckling på min webbdesignkarriär.

Det gällde att ha den mest innovativa motiveringen, något jag lyckades med:

"WordPress är det bästa publiceringsverktyget som jag känner till, det har samma potential som t.ex. Wikipedia och Firefox, genom sin öppna källkod och möjlighet att fritt utveckla "programmet". Dessutom är det den plattform som ger bäst möjligheter för användaren att utveckla sin egen sida.

Känner mig säker på både XHTML, CSS och någorlunda på PHP, så en sådan här bok hade varit guld värd för mig :)"


Slutligen kommer en bild på bokens framsida, och det är väl en ganska bra bild på hur jag känner mig just nu.. ÖVERLYCKLIG, härligt att känna sig som en vinnare :D



Kommentarer
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Nja, jag gillar Norton, den upptäcker en massa virus som typ Trojanska Hästar och sånt men då har de varit riktigt farliga för min dator haha.. jag var inte så duktig på nerladdning för ett bra tag sen :)

2009-01-26 @ 19:06:24
URL: http://alatariiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0