2009-01-16
20:42:22

Framtidsyrket



Hur häftigt är det inte att landa ett flygplan med 155 passagerare, i en flod, i centrala New York efter att ha fått problem med motorerna och inte kunna landa på en flygplats?

Chesley ”Sully” Sullenberger är mannen som lyckades med detta! Snacka om person att se upp till när man som jag vill bli pilot. Sen finns det säkert ett flertal andra piloter som gjort något liknande, men för dagen är detta USA:s hjälte..

Dock är det konstigt att en flock gäss kan förstöra alla motorer på ett flygplan.. Det borde inte få hända i dagens samhälle med den tekniska kunskap som vi har. Som tur är var det en före detta stridspilot som hade kontrollen, och på grund av det avvärjdes en i sådana fall allvarlig olycka.

Man kan ju alltid hoppas på att bli hyllad som "Sully", som den hjälte han faktiskt är.. 10 459 fans/medlemmar som hyllar honom på Facebook t.ex. ;)..

Mer om olyckan som han avvärjde hittar du här: länk

Kommentarer
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Öppet hus har ju alla skolor för att göra "reklam" för sig, min skola är som vilken annan som helst :)

2009-01-16 @ 22:01:14
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Alexander Vx2

Har du bestämt att det är pilot du "ska" bli, eller är det ett av alternativen du funderar mellan?

2009-01-16 @ 22:10:32
URL: http://www.vxii.se
Postat av: jessica

alltså jag hade tänkt komma över min flyrädsla och sätta mig på ett flyg men när jag ser sånt här så blir jag ännu mer rädd? dock inte ofta det händer men det gör det.



det finns många ämnen som är roliga, men som sagt bara man kan det eller i allfall tycker det är kul :) och alla har vi ju ämne som passar oss mer eller mindre.



jag tänkte mest på att vi har bal och student :) men sen har vi ju studentfester i mellan åt osv.



Ja juste lumpen ja.. har en del kompisar som ska in där.

men du har intressanta framtidsplaner så jag hoppas det går bra för dej :)

själv ska jag jobba ett tag och sen hade jag tänkt att plugga vidare så länge inget kommer ivägen.

2009-01-16 @ 22:56:32
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/
Postat av: jessica

tänkte om du kanske vilja hjälpa mig med listan?=) så det ser lite finare ut.

2009-01-16 @ 23:47:36
URL: http://saywhatyouwant.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0