2009-01-07
23:04:58

Dan före dan...

Så brukar man väl skriva när det gäller julafton, men i det här fallet har julafton varit för ungefär två veckor sedan.

Nu menar jag inför sista terminen i skolan :) Imorgon börjar "allvaret" igen, vilket innebär tyska och fysik. En ganska lugn start på året faktiskt. Fredag blir det två lektioner estetisk verksamhet, och har själv valt foto såklart.. Imorgon börjar jag vid tio och slutar två, medan jag på fredag börjar halv ett och slutar kvart i fyra.

Vårterminen är relativt lugn i vanliga fall, med en massa lov och klämdagar som gör att man får återhämtningspauser i princip alltid. Dessa pauser var riktigt sköna att ha när man gick i tvåan, med läxor i stora högar och ett UF-företag som skulle skötas i princip varje kväll för att gå runt.. Nu i trean har jag knappt några lektioner alls, trots att jag valt till både matte, personlig försäljning, fysik och tyska. Därför känns det meningslöst med loven, eller det är ju skönt i sig, men fyller inte samma funktion som tidigare.

Dessutom åker vi ju till Mallorca på påsklovet, och stannar där i fem veckor :D Det kommer bli riktigt härligt :)

En bild på skolan, nu när jag pratat om den...



Egentligen hade jag tänkt nämna att jag känner att jag är ganska ensam om att längta tillbaka till skolan igen, åtminstone när jag läste igenom mina bevakningar på bloglovin. Den främsta anledningen, förutom de jag redan nämnt, att jag längtar tillbaka, är att jag behöver något som styr upp mitt liv.. Under lovet har jag vänt på dygnet och ätit dåligt. Jag behöver rutiner för att fungera, med både skola och handbollsträningar att planera efter.

Kommentarer
Postat av: Marie

Mallorca kommer bli så sjukt roligt, och nej jag har ingen lektion imorgon så vi ses inte förrän fredag =)

2009-01-07 @ 23:58:07
URL: http://vivalamarie.blogg.se/
Postat av: Max

Låter som mina planer typ! ,

2009-01-08 @ 10:08:16
URL: http://maxtorstensson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0