2009-01-20
23:59:49

Årets första golfträning

Glömde ju att nämna att jag i eftermiddags även hade min första golfträning för året. Inomhusträningen har börjat för att formen ska vara på topp inför säsongsstarten i mars/april. Där ingår såklart ett träningsläger utomlands också, frågan är bara om jag är på Mallorca i samband med det.

Även om inomhusträning i golf låter ganska fint kan jag berätta att så inte är fallet. Vi tränar i en industrilokal på Laholms industriområde. Inne i lokalen finns ett nät upphängt mot en vägg, och sedan finns det en slagmatta på golvet framför. När det är träning med golf-pron Tomas filmar han och sedan analyseras videon i datorn. Han har min sving inspelad sen jag började satsa på golf relativt mycket, alltså sedan 2005. Sen dess har det skett stora förändringar både i sving och även i handicap.

Mitt handicap har ständigt minskat under säsongerna, från år 2000 då jag började med golf. Förändringen ser ut som följer:
54
 - 44 - 27,5 - 13,8 - 11,4 - 8,3 - 6,9 - 5,4 - 4,9.
Detta är då årens sluthandicap, men jag har under säsongen 2008 varit nere och vänt på 4,1.

Tillsammas med min tränare skulle jag idag sätta ett handicap-mål inför den kommande säsongen. Den slutar ju redan i juli för min del, på grund av att jag ska göra lumpen. Därför satte jag mitt mål på att nå ner till 3,5; vilket är högst nåbart. Det enda som egentligen hindrar mig, och det är jag och min tränare överens om, är min mentala styrka.

Nu ska jag ta och lägga mig och sova.. God natt!

Kommentarer
Postat av: Ellen [Alatariiel]

SVAR: Yes sir! Tack :D



Mvh Ellen ^^

2009-01-21 @ 09:31:29
URL: http://alatariiel.blogg.se/
Postat av: Elin [ n e v n a r i e n ]

Genom en internetsida men jag kommer tyvärr inte ihåg vad den heter.

2009-01-21 @ 10:03:54
URL: http://nevnarien.se/
Postat av: minaya

man får ju hoppas iaf. Stora förväntningar på mannen.. Men hoppas att folk också vet att han bara är en människa.. :-)

2009-01-21 @ 10:07:42
URL: http://minaya.blogg.se/
Postat av: Sandra

Svar: Jo troligen...

2009-01-21 @ 19:55:13
URL: http://saandrafoto.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0