2009-02-12
23:30:53

Tips till blogg.se

Nu när blogg.se har lite problem med tjänsten, som jag skrev om i inlägget här under, tänkte jag hjälpa till lite med små idéer och tankar från bloggarens perspektiv..

MINA TANKAR OCH IDÉER
  • Det finns en hel del inaktiva bloggar, och då menar jag sådana som inte uppdaterats på flera år. Jag tycker att man borde sätta in en gräns efter 3 månader, och då skickas ett mail ut till bloggaren i fråga. Där kan personen välja att inte svara (bloggen tas bort), bekräfta att personen vill behålla sin blogg eller skriva och säga att bloggen kan tas bort.
  • Det behövs en bättre redigerare för kodmallarna, för den som finns just nu gör åtminstone mig tokig. Du har ingen koll på hur koden ser ut, och jag flyttar alltid koden till ett separat program för att redigera den.
  • Skapa en funktion i inläggsredigeraren, om man t.ex. vill infoga ett YouTube-klipp eller liknande internetbaserade saker.

ERA TIPS OCH IDÉER
  • Möjlighet att ändra färg och teckensnitt direkt i inläggsredigeraren. (Mitt tillägg: Liknande funktion som finns på bilddagboken?)
    Tips från Melody
  • Bättre service och tillgänglighet. (Citat: "Har inte kunnat komma åt Inställningar på ett bra tag")
    Tips från Diino
  • En svarsfunktion till kommentarerna, så att svaret både hamnar på den egna bloggen samt på den personen vars kommentar man besvarat. (Mitt tillägg: Går därmed lättare att följa diskussioner och så..)
    Tips från Diino
  • När du ska lägga till bilder i inlägg har du endast chansen att välja de 20 (?) senaste. Hur gör du för att lägga in äldre bilder? Varför inte lista hela bildarkivet?
    Tips från Diino



Har ni något ni vill tipsa blogg.se om? Jag publicerar gärna ditt tips i min lista!

Kommentarer
Postat av: Johan

Hej, tack för ett mycket bra initiativ! Jag ska följa detta inlägg noga och se till att vi jobbar stenhårt med att förverkliga era förslag. Vissa saker av de du nämnt ligger redan på vår todo :-)



Trevlig helg!

Johan / blogg.se

2009-02-13 @ 09:58:44
URL: http://www.blogg.se/
Postat av: HannaH

men man kan ju lägga nin youtube klipp och sånt redan :)

2009-02-13 @ 18:53:34
URL: http://hannahli.blogg.se/
Postat av: Khalid

Hej jonas, vad tycks om min nya design :D ?

Jag har länkat dig ;D

2009-02-13 @ 21:04:13
URL: http://khalid.blogg.se/
Postat av: Emma

Hej , ! en sak jag undrar över är hur får man som en bild åvanför menyn som är brevid headern?

Skulle bli jätte glad om du visade det , :) MVH/Emma

2009-02-14 @ 18:21:14
URL: http://memaa.blogg.se/
Postat av: D

Jag tycker exakt som dig här, speciellt när det gäller det med borttagning av bloggar. ;D

2009-02-28 @ 19:05:15
URL: http://diino.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0