2009-03-20
00:07:48

Mina UF-inköp

Under gårdagens arbete kunde man ju inte hålla sig borta från att köpa några utav alla varor som såldes, nya idéer som kommit upp eller helt enkelt en vidareutveckling på något som redan finns. Här ska jag redovisa vad jag har köpt och, om det är möjligt, berätta hur ni kommer i kontakt med dem för att köpa samma sak.



BeeFree UF
"Vi vill med vår unika produkt BeeFree förenkla friluftslivet för barnfamiljer. Tack vare den snygga designen och den enkla lösningen skyddar vårt flexibla lock mot oönskade överraskningar från djur och natur!"

Jag köpte ett par glas med mig hem, för att själva idén är helt genialisk. Vem har inte fått sand i drickan när man varit på stranden?

Så här köper du
På deras hemsida, www.beefreeuf.se, kan du skicka in din beställning via ett formulär.



Possible UF
"Vi ska med hjälp av matematikutvecklare skall förstärka ditt barns matematiska kunskaper med den enda matematikboken som utformats utifrån lågstadieelevers egna önskemål."

En bok som passar helt perfekt till min lillasyster som just nu går i ettan. Att ha en extra bok hemma att räkna i och göra matte roligt väger på många sätt upp de ganska ofta tråkiga uppgifterna i den vanliga matteboken.

Så här köper du
På deras hemsida, www.possibleuf.com, kan du skicka din beställning (om formuläret är taget i funktion), annars mailar du till: [email protected]



Piece of Kaka UF
"Vi förenklar familjelivet genom att alla tårtbitar numera blir exakt lika stora!"

En väldigt smart produkt, som jag dock tycker kan utvecklas ett steg till. Träbiten som håller isär plåten är nämligen fast, där jag hellre hade sett en rörlig version så att man också kan ställa storleken på bitarna..

Så här köper du
Gå in på deras hemsida, pieceofkakauf.webs.com, och beställ.



Bitts UF
"Trött på att glömma vad ni skulle handla i mataffären? Vi har lösningen!"

En väldigt fiffig produkt, med magnet för att hängas upp på kylskåpet, fästanordning för inköpslistan samt en "tiokrona" till kundvagnen som även gör att du alltid har med dig din inköpslista när du går runt i affären.

Så här köper du
Skicka ett mail till [email protected], och uppge att du är intresserad av att köpa.



Slutligen, lite reklam för vårt gamla företag med vår produkt, en nödladdare till mobiltelefoner.

PhoneJoJ UF
"Vi vill erbjuda en enkel, lättillgänglig och smart lösning på ett problem som de flesta någon gång upplevt: Mobilbatteriet är slut!"

En smidig produkt att ha med i handväskan eller i bilen. Ett AA-batteri är det enda som krävs för att den ska fungera och ett sådant hittar du i närmsta butik, oavsett var du befinner dig. Våra fem olika adaptrar täcker också 75% av den svenska mobilmarknaden, så det är en flexibel produkt också.

Så här köper du
Antingen skriver du att du är intresserad här i en kommentar, eller så mailar du till [email protected] (skriv gärna "PhoneJoJ" som ämne)

Kommentarer
Postat av: JULIA AMANDA

Du är förlåten ;)

Jag är pigg som en nötkärna idag istället och redo för en fredag! (varför säger man nötkärna?)



hahaha, så det fanns faktiskt ett företag som hette piece of Kaka! Där ser man..



2009-03-20 @ 08:33:19
URL: http://juliaamanda.blogg.se/
Postat av: Alexander Vx2

"Tårtbitskäraren" ska väl vara en exakt storlek just för att alla ska få precis lika stora bitar, men det hade varit bra med olika storleks-steg. Dock inte helt "flytande gränser" för då tappar man hela poängen med prylen. :)



Svar på din kommentar på min blogg: Ja, precis. Men om preparat kan dämpa till exempel hosta så kan det vara skönt att ta om den aldrig vill ge sig. Att försöka somna med rethosta är inte det lättaste, hehe.

2009-03-20 @ 19:06:11
URL: http://www.vxii.se
Postat av: JULIA AMANDA

Emma hälsar nog tillbaka ;) Det var rätt kul för hon ville gärna gästblogga, men när hon väl satt där visste hon inte vad hon skulle skriva. Så började jag precis min lektion så jag fick aldrig veta vad hon skrev förrän jag kom hem.

Nu vet du det!



Och nepp! Från och med switschar jag om det hela, så nu heter det pigg som en nötkärna och frisk som en lärka ( det låter minst lika bra!)



Och jag lovar att hålla tummarna för dig imorgon, pepp pepp! (och se till att ladda upp med massa pasta)

2009-03-20 @ 22:16:52
URL: http://juliaamanda.blogg.se/
Postat av: [Viktoriae] - En blogg om självkänsla och mer!

God dag, vad kul att du tyckte min blog verkar intressant! UF företagen är verkligen påhittiga! Hade själv velat testa att ha ett UF företag i skolan men så blev det icke.. hade varit väldigt intressant! :)



Önskar dig en trevlig helg!

2009-03-21 @ 15:06:39
URL: http://viktoriae.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

Den där tårt delaren skulle jag behöva xd

2009-03-21 @ 17:33:16
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0