2009-03-14
14:44:51

Grillad vs. RAW

Liggande i sängen var ju TV:n en väldigt bra kompis :) Jag såg både premiären av Grillad samt säsongsavslutningen av RAW, så jag tänkte att ni skulle få en liten recension av dessa program.



Grillad (SVT1 fredag 21:00) [länk]
Thomas Järvheden är programledare för det nya programmet Grillad på SVT. Programidén går ut på att en känd person skall grillas av ett antal komiker samt två av personens vänner (också kändisar/komiker).

Mina tankar:
Visst är det en rolig programidé och vi har en massa duktiga komiker i Sverige, men jag tyckte att programmet blev lite uttjatat efter bara halva programtiden. Anledningen till det skulle jag säga är att det endast är en utsatt person per program. En förbättring, enligt mig, hade alltså varit att ha ytterligare en person, så att det inte är samma
person som hackas på ett helt program.

Betyg:




RAW (Kanal 5) [länk]
Raw Comedy Club sänder vissa föreställningar på Kanal 5. Grundidén för Raw är att inga skämt skall censureras, det är tillåtet att skämta om precis vad som helst.

Mina tankar:
Som jag skrev kring Grillad är de svenska komikerna väldigt duktiga och Raw är en väldigt bra scen för dem. Ibland kan skämten bli grova, men eftersom man från början vet att allt är tillåtet är det ändå ingenting man tar illa upp utav. I gårdagens program var det Martin Soneby och Thomas Järvheden som stod för underhållningen, vilket enligt mig var en riktigt bra kombination. Under det 30 minuter långa programmet hinner båda få till en hel del klockrena skämt och det blir aldrig tråkigt, något som är mycket viktigt i dagens tv-konkurrens.

Betyg:

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0