2009-02-14
18:27:09

Näsby IF - HK Hök

Shit vad jag hade fullt upp igår.. Lektioner hela dagen, match på kvällen och så lite fest efter det :) Mycket trevligt, men hektiskt.

Att vinna mot Näsby var ett måste om vi skulle ha kvar chansen att vinna serien och avancera till division 3. Vi åkte vid 17 från Laholm, och matchen började 19:45. Blev återigen ett stopp på McDonalds Hässleholm på vägen ner (de vet nog snart precis vad vi vill ha..) och så fortsatte resan.

Matchen började inte speciellt bra för oss, 4 - 0 till Näsby efter fem minuter, och det kändes inte som om vi var riktigt igång. Dock tog vi oss in i matchen genom ett mål av nyförvärvet Johan Weiber samt tre raka mål av mig. Vilken känsla! Det var dock inte slut med detta, utan jag gjorde ytterligare fyra mål i första halvlek. Vi ledde då med sex mål.

I halvlekspausen bestämde vi oss för att gå in och köra matchen direkt i andra halvlek, och det började bra med tre raka mål för oss. Därefter verkade vi dock lägga ner och vara säkra på vinsten, så Näsby kom tillbaka igen. Vi höll de dock på säkert avstånd med sex mål under hela halvleken. Vår tränare var inte nöjd, så han tog en time-out med tre och en halv minut kvar, och skällde ut oss à la Rysslands damtränare i VM. Han ansåg att vi spelade sämre än ett korplag, och att vi skulle ta och visa hur bra vi var under den återstående tiden.

Detta taggade upp spelarna på plan, och till slut blev det seger med 33 - 24, efter tre snabba mål under de avslutande minuterna. Min match slutade med nio mål, vilket gjorde att jag var lagets skyttekung i matchen.

Matchreferatet kommer publiceras någon gång under kvällen/natten på www.hkhok.se. Missa inte det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0