2009-02-26
18:50:55

Missade att blogga

Igår missade jag bloggen helt och hållet, hade inte fått en enda kommentar och därför reagerade jag inte heller på att jag skulle skriva ett inlägg :P

Kan berätta lite om min gårdag nu ändå, så ska ni få en sammanfattning.

Rättegång
Dagen började med att vi på rättskunskapen skulle till Halmstads tingsrätt och bevittna två rättegångar. Den första handlade om en kille som, enligt polisen, gjort våldsamt motstånd vid ett ingripande, medan den åtalade nekade. En spännande rättegång med delade meningar om det mesta, och vittnesmålen gjorde bara saken ännu mer oklar. Dock hade brottet begåtts för ett år sen, så det var väl inte så konstigt.

Rättegång nummer två var betydligt roligare. Ture Danielsson, född 1930, var kallad till rätten efter att ha blivit stoppad av polisen när han körde bil. Dock hade han inget körkort, vilket ledde till att han åtalades för olovlig körning.
Under rättegången fick vi reda på att körkortet blivit indraget i september 2007, men att han både under 2008 och 2009 kört i sin fina Opel Caddy. Han behövde ju komma till sina kreatur ;). Han erkände alla tre förseelser, och antagligen får han dagsböter och inte bilen tillbaka.

Föräldramöte - Mallorca
Gårdagens andra evenemang gällde Mallorcaresan, vilken det bara är 31 dagar kvar till nu :). Skolan hade kallat till föräldramöte, för att informera mer angående resan och olika regler mm. Jag och tre andra elever var dock där för att bättra på våra kunskaper om resan. Hände inte så mycket intressant där, men man känner att det snart är dags :)

Nu ska jag åka till träningen, en fortsättning på mitt, (ej uppskattade?), inlägg om Facebook kommer senare ikväll. Vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Alexander Vx2

Haha, hur ska han komma till sina kreatur nu då?

2009-02-26 @ 19:18:15
URL: http://www.vxii.se
Postat av: Melody

Vad pluggar du för något??

Låter skitspännande =) Skulle gärna bevittna en rättegång. Spännande. I stället får man glo på döda människor och avskurna delar från människor. Inte alls lika roande =(

2009-02-26 @ 21:13:26
URL: http://www.melodyy.se
Postat av: rebecca

Inga kommentarer med varken reklam eller någonting kränkande godkänns. Tack för att du kommenterar :)

2009-02-26 @ 21:37:03
URL: http://bri
Postat av: Anonym

eftersom du inte har svarat antar jag att du inte gillar mig eller något, inte för att du har någon anledning men ändå.



du hjälpte ellen så att hennes länkar funkade i firefox, kan du hjälpa mig med?

2009-02-26 @ 21:38:00
Postat av: Malin | bloggdesigner |

Ja, hoppas att han kan fixa det :)

och föresten, google analytics var ju jätteroligt, massa info :P

2009-02-26 @ 22:49:54
URL: http://malinsofiacalmebring.blogg.se/
Postat av: HannaH

va pluggar du för nått?

elelr till vad? :)

2009-02-27 @ 16:08:23
URL: http://hannahli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0