2009-02-27
23:41:45

Min framtid

Hela dagen idag har varit helt underbar. Vill gärna förklara allting, men eftersom ni inte vet vem jag är (de flesta av er antar jag) vet ni inte heller så mycket om mina intressen och så vidare. Dock ska jag göra en snabb sammanfattning..



Emax
I juni 2008 blev jag utvald som en av 225 svenska ungdomar som fick åka till Örebro och delta på Emax Sverige. Det är ett nationellt evenemang för Sveriges främsta unga entreprenörer. Väl där fick vi delta på många seminarier, utvecklingsövningar och liknande vilket allting jobbade för att vi skulle lyckas som entreprenörer. Den bästa av föreläsningarna hölls av Christer Westlund och handlade om hur man gör för att uppnå sina drömmar.
Under föreläsningen lyckades han få hela salen att vara helt knäpptyst, eftersom han träffade så rätt med sina kommentarer och argument att alla behövde vända sig inåt och fundera på sitt eget liv. Frågor man ställde sig var t.ex. "Följer jag mina drömmar?", "Har jag levt mitt liv optimalt för det jag vill göra i framtiden?". Det är svårt att förklara hur känslan var, men den var helt enkelt väldigt närvarande. Något jag aldrig upplevt tidigare..

Ung företagsamhet - Alumniverksamhet
Jag har berättat lite om mitt och min kompis UF-företag förra året, PhoneJoJ UF, som vann två guldmedaljer på den regionala mässan i Halland samt ett silver på SM i Stockholm. Ung Företagsamhet i Halland har nu valt ut oss två, tillsammans med 10 andra att få delta i deras alumniverksamhet. Dock är det inte något som vi bara hoppar in i, utan vi ska starta upp föreningen som är den första i Sverige som sysslar med just detta. Det är en mycket spännande utmaning, och det känns riktigt bra efter de möten vi haft än så länge.
Idag blev vi inbjudna till en heldag med en föreläsare vid namn Anna Linton som utbildats inom konceptet "Din framtid", något som tidigare nämnda Christer Westlund arbetat fram.
Dagen spenderades på Grand Hotel i Halmstad, med god mat, härliga människor (UF-elever är helt enkelt bäst) och en bra föreläsning. Vi fick granska våra talanger mer noggrannt, arbeta med framtida affärsidéer och liknande. En mycket givande dag!



Ett grymt långt inlägg, och en applåd till den som orkat läsa allt. Ska berätta vad detta ledde till för min del i nästa inlägg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0